Nestlé przyczyni się do poprawy dobrostanu milionów kurcząt hodowanych na potrzeby produkcji żywności w swoich kluczowych markach w Europie. Decyzja ta wynika z deklaracji Nestlé w USA dotyczącej dobrostanu brojlerów oraz globalnego celu firmy, aby do 2025 roku wykorzystywać w produkcji tylko jaja pochodzące od kur z chowu bezklatkowego.
Nestlé zamierza aktywnie współpracować ze swoimi partnerami i interesariuszami w celu podniesienia standardów dobrostanu kurcząt. Firma pomoże w szczególności w zadbaniu, aby na farmach stosowano bardziej humanitarne praktyki oraz zmniejszano zagęszczenia ptaków. Zmiany wprowadzane będą etapami. W ich efekcie, do 2026 roku wszystkie artykuły spożywcze Nestlé w Europie z drobiem w składzie, spełnią standardy zawarte w dokumencie European Broiler Ask.
Poprawa dobrostanu zwierząt jest częścią działań, jakie Nestlé podejmuje w zakresie wykorzystywania w swoich produktach składników pochodzących z identyfikowalnych, odpowiedzialnie zarządzanych źródeł. „Konsumenci chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność i w jaki sposób powstaje. W ramach naszej deklaracji o odpowiedzialnym pozyskiwaniu składników, zamierzamy poprawić dobrostan milionów kurcząt, od których pozyskujemy produkty do naszych artykułów spożywczych w Europie, m. in. w markach HERTA, BUITONI, WAGNER i MAGGI.” – powiedział Marco Settembri, CEO Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Marki BUITONI, WAGNER i MAGGI wspólnie ze swoimi dostawcami i interesariuszami sprawdzą, jak połączyć wyższy standard dobrostanu drobiu wykorzystywanego przy produkcji artykułów spożywczych z jednoczesnym zapewnieniem konsumentom dostępu do przystępnych cenowo produktów wysokiej jakości.
Z kolei HERTA – marka mięs chłodzonych Nestlé, zacznie pozyskiwać produkty ze źródeł spełniających wspomniane wymagania już od 1 stycznia 2019 r. Produkty te będą dostępne we Francji pod istniejącym oznakowaniem „Preference” HERTA.